Jaarverslag over 2021 gepubliceerd

maart 20, 2022

Het jaar 2021 zit er al weer even op. Tijd om terug te blikken op 2021 en vooruit te blikken op 2022. Dit doen we in ons jaarverslag over 2021 die nu is gepubliceerd. Het is het laatste jaar van ons 3 jarenplan die we hebben opgesteld. Het jaarverslag 2021 vind je hier.

2021 was een goed jaar, zoals ook is terug te vinden in ons jaarverslag. We hebben een record aan donaties ontvangen, de hoogste opdrachtbezettingsgraad tot nu toe en ook een groei in naamsbekendheid (gemeten op basis van het aantal volgers. We kwamen uiteindelijk uit op €6.394,98 aan donaties, een mooie opstap ten opzichte van ons vorig record uit 2020 (€5.551,50).

Met de donaties die we hebben ontvangen hebben we onder andere bijgedragen aan de aanleg van een bloemenweide in Fochtelooerveen op de grens van Drenthe en Friesland. Deze bloemenweide is aangelegd door Natuurmonumenten. Ook zijn we momenteel met diverse partijen aan het kijken of we de haven van Lauwersoog kunnen vergroenen. Dit project zal in het voorjaar starten. De stichting zorgt voor een flinke investering om dit doel te bereiken.

Een mooie admiraalvlinder zoals die ook regelmatig ziet in de tuin. (Foto van Pixabay)

Qua opdrachten was ons samenwerking met RetourMatras B.V. het absolute hoogtepunt. We hebben RetourMatras (onderdeel van onder andere IKEA en Renewie) ondersteund bij het behalen van haar ISO 9001:2015 certificaat. Dit certificaat hebben ze in november 2021 behaald, waar ook een belangrijke rol was weggelegd voor het systeem Scienta.

Voor komend jaar willen we ons richten op 2 onderwerpen. Groei door het aanstellen van nog minimaal 1 coach. Hoewel we wel eens hulp ontvangen van andere organisaties (zoals Optibizz), willen we ook een coach vinden die bereid is om voor een aantal uur in de week organisaties wil helpen op het gebied van kwaliteitsmanagement en/of Scienta.

We willen iedereen bedanken voor het mooie jaar en op naar het volgende jaar!